BenQ Mobile, grupa biznesowa BenQ Corporation, wprowadziła na rynek nową markę telefonów komórkowych BenQ-Siemens, zaprezentowała trzy modele nowych produktów oraz przedstawiła strategię rozwoju na rok 2006.
BenQ Mobile, firma korzystająca z zasobów przejętego działu telefonów komórkowych Siemensa oraz tajwańskiej grupy BenQ, zamierza umocnić własną pozycję w branży produktów mobilnych. Działania będą koncentrować się na rozszerzeniu oferty o wyróżniające się na rynku telefony komórkowe, w tym produkty trzeciej generacji, oraz na wykorzystaniu silnej pozycji BenQ w dziedzinie multimediów. Rezultatem ma być uzyskanie w 2006 roku stabilności finansowej. Działalność firmy stymulowana będzie dwiema kluczowymi zasadami: ukierunkowanie na klientów indywidualnych oraz uproszczenie struktur operacyjnych w celu uzyskania jak największej efektywności.
Współpraca firm BenQ i Siemens rozpoczęła się 1 października 2005 r., a siedzibą centrali BenQ Mobile jest Monachium. Współpraca umożliwia łączenie niemieckiej jakości i ponad 150-letniego doświadczenia Siemensa w branży telekomunikacyjnej z wiedzą BenQ na temat projektowania produktów odpowiadających nowemu stylowi życia oraz umiejętnością szybkiego wprowadzana ich na rynek. Partnerstwo opiera się na możliwościach obu firm w dziedzinie badań, rozwoju, konstrukcji, pozyskiwania klienta oraz produkcji. Dzięki temu, BenQ Mobile jest konkurencyjnym producentem, walczącym o czołowe miejsce w zakresie innowacji, rozwoju technologii mobilnych oraz konwergencji technologii cyfrowych.
„Obie firmy zostały pomyślnie połączone na poziomie operacyjnym, a teraz rozpoczynamy kolejną fazę naszego rozwoju — będziemy chcieli pozyskać klientów na całym świecie dzięki duchowi i energii naszej wspólnej marki BenQ-Siemens” — powiedział Jerry Wang, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu BenQ Corporation. „Wierzę, że nasze ukierunkowanie, zasoby i pasja pozwolą na ożywienie rynku w 2006 r., zwłaszcza w zakresie produktów trzeciej generacji. Nasza strategia poprowadzi nas do rozwinięcia trwałej i pomyślnej działalności w dziedzinie telefonów komórkowych oraz zapewni nam znaczny udział w tym rynku”.
BenQ Mobile przyjęło strategię dynamicznego pozycjonowania i promowania nowej marki BenQ-Siemens. Motywem przewodnim jest „Keep exploring”, który odnosi się do odkrywczości i stałej eksploracji. Uzupełniające się partnerstwo BenQ i Siemensa odzwierciedlone jest poprzez kwadratowo-zaokrąglony kształt elementu między wyrazami „BenQ” i „Siemens” w logotypie nowej marki. Kwadrat reprezentuje inżynieryjne i techniczne podejście Siemensa, a zaokrąglenie nawiązuje do bardziej emocjonalnego nastawienia BenQ. Przesłanie nowej marki będzie czynnikiem pobudzającym klientów, którzy podobnie jak BenQ-Siemens są zaciekawieni i zafascynowani możliwościami technologii mobilnej.
„Chcemy zafascynować klientów indywidualnych, którzy podobnie jak my wierzą w kreatywność oraz w możliwości wzbogacenia codziennej komunikacji za pomocą technologii” — powiedział Clemens Joos, dyrektor generalny BenQ Mobile. „Nowa marka BenQ-Siemens wyraża taką właśnie postawę. W roku 2006 przekroczymy oczekiwania nie tylko w zakresie wprowadzanych przez nas produktów, lecz także sposobów komunikacji. Mamy bardzo zaangażowany i doświadczony zespół kierujący nową firmą. Opierając się na silnych stronach obu znanych na całym świecie marek, możemy śmiało podążać w przyszłość”.
Wraz z nową marką BenQ Mobile zaprezentował trzy nowe telefony komórkowe: BenQ-Siemens EF81, S68 i S88. Jednocześnie poinformowano, że przynajmniej jedna trzecia telefonów komórkowych marki BenQ-Siemens, wprowadzanych w 2006 r., będzie produktami trzeciej generacji. Ponadto zostanie położony znaczny nacisk na multimedia: trzy czwarte produktów będzie wyposażonych w odtwarzacz muzyki lub radio FM, a co drugi telefon będzie wyposażony w aparat fotograficzny o rozdzielczości co najmniej 1,3 megapikseli. Z punktu widzenia wzornictwa, urządzenia marki BenQ-Siemens będą eleganckie, ale i zaskakujące swoją formą. Firma BenQ jest znana z wyróżnianego wzornictwa (w latach 2002–2005 uzyskała aż 86 międzynarodowych nagród za swoje projekty), natomiast Siemens udowodnił swą innowacyjność (np. jako pierwszy wprowadził przesuwaną klapkę i telefon z odtwarzaczem MP3).
Firma BenQ Mobile w 2006 roku stawia sobie za cel poprawę wyników finansowych liczonych kwartał do kwartału oraz uzyskanie do końca roku stabilności finansowej. Firma już zauważa rezultaty 100 pierwszych dni funkcjonowania pod kierownictwem nowego zespołu zarządzającego: w roku kalendarzowym 2005 zmniejszyła straty z działalności (w IV kwartale w porównaniu z III kwartałem). Operatorzy telefonii komórkowej pozytywnie zareagowali na nowe plany rozwoju produktów, które przewidują więcej modeli trzeciej generacji, bogato wyposażonych w obsługę multimediów. Wiele sztandarowych modeli telefonów uzyskało już akceptację operatorów i wejdzie do ich oferty w kluczowych dla firmy regionach.
Nowa marka BenQ-Siemens będzie stanowić trzon energicznej strategii biznesowej firmy, wsparty przez program poprawy konkurencyjności, filozofię oraz plan rozwoju produktów, które zapewnią firmie trwałą przyszłość.