Na pierwszy rzut oka Nokia E70 wygląda jak kolejny nowoczesny telefon. Po otwarciu ukazuje jednak pełną klawiaturę do szybkiego i łatwego pisania kciukami, duży, kolorowy ekran do wyświetlania wiadomości e-mail i załączników (dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji, plików PDF i archiwów ZIP) oraz edycji (dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji), dzięki czemu można na bieżąco śledzić zawartość skrzynki pocztowej. Podobnie jak smartfony Nokia E60 i Nokia E61, Nokia E70 udostępnia wspólny zestaw aplikacji, takich jak zaawansowane funkcje głosowe i pocztowe.
Podczas warsztatów prasowych, zorganizowanych w budynku Focus w Warszawie, firma Nokia zapowiedziała wprowadzenie na rynek polski nowej serii telefonów dla biznesu. W jej skład wchodzą trzy nowatorskie modele: Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70. To pierwsze smartfony z rodziny Nokia Eseries. Dzięki nowym telefonom firmy mogą zwiększyć mobilność swoich pracowników. Modele z rodziny Nokia Eseries łączą cenione przez indywidualnych użytkowników atrakcyjne wzornictwo i łatwość obsługi z nowymi technologiami, dzięki którym działy informatyczne firm mogą łatwo zarządzać aplikacjami firmowymi i danymi oraz zwiększyć bezpieczeństwo. Każde z tych urządzeń umożliwia korzystanie z niezbędnych we współczesnym świecie biznesu aplikacji mobilnych, takich jak mobilna poczta e-mail i zaawansowane funkcje połączeń głosowych. Smartfony Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70 są dostępne w Polsce od maja.
Smartfony Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70 oferują wykorzystanie najnowszego rozwiązania dostępu do firmowej mobilnej poczty elektronicznej push – Intellisync Mobile Suite. Współpracują również z innymi popularnymi systemami, takimi jak BlackBerry Connect, Microsoft ActiveSync, GoodLink firmy Good Technology, Inc., Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail i Visto Mobile.
Urządzenia z nowej rodziny Nokia Eseries opracowano z wykorzystaniem najnowszej wersji platformy Series 60, czyli przodującego na świecie oprogramowania do smartfonów. Nowa platforma Series 60 3rd Edition wraz z systemem operacyjnym Symbian OS v. 9.1 zapewniają identyczne środowisko aplikacji w smartfonach Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70. Smartfony te działają we wszystkich sieciach GSM oraz 3G (WCDMA), oferując bezproblemowy roaming na całym świecie, a także udostępniają różne opcje łączności lokalnej, takie jak WLAN, Bluetooth, podczerwień i USB 2.0.
W porównaniu z innymi urządzeniami łączącymi możliwości PDA i telefonów komórkowych, smartfony Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70 wyróżniają się doskonałą funkcjonalnością oraz jakością usług głosowych. Wśród nich można wymienić internetowe połączenia telefoniczne (VoIP), Push to talk i inne zaawansowane usługi oparte na protokole SIP. Dzięki nim firmy mogą na różne sposoby ułatwiać pracownikom współpracę i szybki kontakt poza biurem. Korporacje używające central telefonicznych firm Avaya lub Cisco IP PBX mogą łączyć nowe smartfony Nokia bezpośrednio ze swoimi sieciami telefonicznymi za pośrednictwem sieci WLAN lub komórkowej, oferując użytkownikom funkcje central, np. przekazania polączenia, wyciszenia, wybierania numerów wewnętrznych, zawieszania.
„Kiedy analizowaliśmy wymagania naszych klientów na etapie opracowywania tych smartfonów, zaobserwowaliśmy dwa nowe, wyraźne trendy: potrzebę bezpiecznej i łatwej w zarządzaniu platformy dla działów informatycznych oraz możliwość wyboru urządzenia przez użytkowników zgodnych z różnymi preferencjami i stylami ich pracy” — powiedział Niklas Savander, wiceprezes działu urządzeń biznesowych firmy Nokia. „Rozumiemy znaczenie mobilności w biznesie. W tych smartfonach wykorzystaliśmy swoją rozległą wiedzę z dziedziny projektowania użytkowego, bezpieczeństwa i najnowocześniejszych technologii bezprzewodowych. Naszym celem jest ułatwienie użytkownikom wyboru telefonu Nokia, który zaspokoi ich wszystkie potrzeby z zakresu mobilności biznesowej”.
Nowe urządzenia biznesowe jako pierwsze w branży umożliwiają zdalne zarządzanie zgodnie ze standardem OMA Device Management**. Oferują pracownikom działów informatycznych skuteczne narzędzia do zdalnej konfiguracji terminali i ochrony firmowych danych. Mogą oni zdalnie usuwać dane, blokować urządzenia, zarządzać zadaniami i aplikacjami oraz wgrywać oprogramowanie do potrzeb firmy i użytkowników. Uznane kompetencje firmy Nokia z dziedziny zabezpieczeń sieciowych umożliwiają spełnienie surowych wymagań firm w zakresie ochrony informacji wewnątrz urządzeń, jak też transmitowanych w sieciach.
Nokia oferuje użytkownikom urządzeń biznesowych wszechstronne usługi i rozwiązania: od pomocy technicznej po wdrożenia, usługi profesjonalne i szkolenia. Usługi firmy Nokia gwarantują najwyższej klasy obsługę klientów oraz ułatwiają pomyślne wdrażanie kompleksowych rozwiązań mobilnych w firmie.
O firmie Nokia
Nokia jest światowym liderem w dziedzinie komunikacji bezprzewodowej, dążącym do trwałego rozwoju szeroko pojmowanej mobilności. Nokia łączy ludzi i daje im dostęp do ważnych informacji za pomocą łatwych w użyciu i innowacyjnych produktów, takich jak telefony komórkowe oraz urządzenia i rozwiązania do fotografii i wideo, gier, multimediów, pracy zawodowej i komunikacji w firmie. Nokia oferuje sprzęt, rozwiązania i usługi operatorom sieci oraz przedsiębiorstwom. www.nokia.com.pl
*Nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi poszczególnych podmiotów, których odnośne prawa są w niniejszym dokumencie należycie respektowane.
**OMA DM jest standardem opracowanym przez Open Mobile Alliance. Więcej informacji można uzyskać pod adresem http://www.openmobilealliance.org.
Dodatkowe informacje:
http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/kontakt/
tel. (22) 654 76 86 – infolinia Nokia