Polacy doceniają jakość – wybierają sieć Plus

Operator sieci Plus, oferuje swoim klientom najlepsze usługi: zasięg, jakość sieci oraz różnorodność ofert i promocji. Takie wnioski wynikają z badania satysfakcji klientów przeprowadzonego na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie użytkowników telefonów komórkowych przez agencję Millward Brown SMG/KRC. Badania wydajności sieci oraz jakości świadczonych usług przeprowadzone przez Polkomtel potwierdzają też, że Plus jest też liderem mobilnego Internetu i oferuje najlepszą szybkość transmisji danych HSDPA.

Szczególna dbałość Plusa o jakość usług sprawia, że jest on nie tylko największym operatorem telefonii komórkowej w Polsce, ale ma również najbardziej lojalnych klientów. Najlepszym tego przykładem jest fakt, że w pierwszej połowie 2009 roku wskaźnik odejść (churn) wśród klientów indywidualnych był niższy niż w porównywalnym okresie 2008 r. o 12 %.

Badania Millward Brown SMG/KRC

Według badań agencji badawczej Millward Brown SMG/KRC, zadowolenie z zasięgu i jakości połączeń w sieci Plus wyraża 54% jej użytkowników. Klienci Plusa w największym stopniu są pewni, że dokonali dobrego wyboru, i to również oni najchętniej polecają swoją sieć innym. Wpływ na ich zadowolenie ma duży wybór oferowanych usług i promocji, oferta i zakres usług obniżających koszty oraz łatwość korzystania z nich. Klienci doceniają proponowane przez sieć Plus rozwiązania taryfowe, ich przejrzystość, różnorodność i dostosowanie do potrzeb.

Wszystkie te czynniki powodują, że wśród użytkowników indywidualnych Plus ma najwyższy odsetek klientów lojalnych wobec własnego operatora. W grupie użytkowników postpaid jest to 70% i tylko w tym segmencie takim samym wskaźnikiem może pochwalić się Era. W Orange jest to 68%, a w Play tylko 56%. Grupa użytkowników Mix deklarujących się jako lojalni klienci Plusa wynosi 65%, podczas gdy wśród konkurencyjnych marek jest to 52%. W segmencie usług prepaid Plus posiada 67% klientów lojalnych, podczas gdy Era 58%, Orange 59%, a Play 52%. Jeszcze ciekawsze są wyniki dotyczące klientów „złapanych w pułapkę”. Tak w badaniu określona została grupa użytkowników, którzy deklarują, że nie odejdą od swojego obecnego operatora, gdyż wiąże się to z trudną procedurą lub kosztami, których nie chcą ponieść. Plus ma najniższy odsetek takich osób we wszystkich grupach klientów indywidualnych.

Badania usług głosowych

Operator sieci Plus wykonał również badania ciągłości połączeń dla usług głosowych. Pomiary do tych badań były wykonywane w ruchu i zostały zrealizowane w dwóch trybach: 3G/2G (niezależnie od dostępnej technologii, przy czym preferowana jest technologia 3G) oraz 2G. Wyniki badań potwierdzają, że Plus świadczy najlepsze usługi w obu wspomnianych kategoriach. Prawdopodobieństwo zerwania połączenia w sieci Plus przy badaniu w trybie 3G/2G jest najniższe spośród czterech operatorów i wynosi 0,34%. Natomiast prawdopodobieństwo zerwania połączenia przy badaniu w trybie 2G w przypadku sieci Plus to 0,33%.

ostatnia zmiana: 2009-07-01
Komentarze

Polityka Prywatności