Po drugim kwartale br. operator sieci Plus pozostaje liderem rynku pod względem liczby klientów – zarówno w segmencie klientów kontraktowych, jak i korzystających z usług przedpłaconych. W porównaniu z wartościami raportowanymi przez pozostałych operatorów, w drugim kwartale br. Polkomtel S.A. odnotował też najwyższe przychody, które wyniosły 2 036,5 mln PLN oraz najwyższy poziom EBITDA, wynoszący 814,2 mln PLN.
Po I półroczu br. Polkomtel nadal pozostawał liderem w segmencie klientów
kontraktowych, których baza na koniec czerwca wynosiła 6 702,2 tys. i była
większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. o blisko 9%. Baza użytkowników
korzystających z ofert pre-paid liczyła 7 760,4 tys., co oznacza wzrost w
stosunku do I półrocza ubiegłego roku o 6%.
„Mam olbrzymią satysfakcję, że na
bardzo konkurencyjnym rynku i w warunkach mniej korzystnej
sytuacji makroekonomicznej wciąż najwięcej Polaków wybiera naszą sieć. – powiedział Jarosław Bauc, Prezes
Zarządu Polkomtel S.A.- Nie jest to
bynajmniej PR-owy slogan, lecz prawda potwierdzona w niezależnych analizach renomowanych
instytucji zajmujących się badaniem satysfakcji klientów Wynika z nich, że Plus ma reputację operatora,
który zachowuje się uczciwie, oferuje swoim klientom najlepsze usługi i jakość
sieci oraz najlepiej dostosowaną do potrzeb klientów różnorodność ofert i
promocji. Cieszymy się, że nasza dbałość o jakość usług pozwala nam nie tylko
utrzymać pozycję lidera rynku, ale przede wszystkim zapewnia lojalność
klientów. Potwierdza to starą prawdę, że reputacja nie ma ceny. Dlatego jest ona
dla nas podstawą, na której nadal będziemy budować pozycję rynkową firmy”.
W II kwartale br. Polkomtel osiągnął przychody na podobnym poziomie jak
kwartał wcześniej. Ich wartość wynosiła 2 036 mln PLN, co zapewnia Spółce najwyższy
(34,2%) udział w rynku przychodowym trzech operatorów. Łączna wartość
przychodów w I półroczu 2009 r. wyniosła 4057 mln PLN, co oznacza spadek w
stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 1,5%. Jest to raczej efekt
erozji stawek MTR niż obserwowanego w innych sektorach gospodarki ograniczania
wydatków przez klientów.
Również pod względem wskaźnika EBITDA Polkomtel
osiągnął najlepszy wynik – odnotował zwiększenie jej wartości w porównaniu z I
kwartałem o blisko 20% – w II kwartale
br. wyniosła ona 814,2 mln PLN. Poziom % EBIDTA wyniósł 40% i był najwyższy na
rynku. Znaczny wzrost wartości EBITDA w minionym kwartale także w stosunku do
konkurencji to m.in. efekt szybszego i bardziej zdecydowanego programu
dostosowania spółki do nowych warunków rynkowych, w szczególności do osłabienia
złotówki Znalazło to także odzwierciedlenie w zwiększeniu się zysku netto w
stosunku do poprzedniego kwartału o blisko 78% - w II kwartale br. zysk netto osiągnął
poziom 378,9 mln PLN.