Play w drodze po trzeci milion
Najmłodszy polski operator komórkowy chwali się już 2 mln klientów. Zapowiada też kilkusetmilionowe inwestycje, które pozwolą pozyskać następnych abonentów.
Osiągnięcie poziomu 2 mln klientów spółka uczciła... ogoleniem głowy jej rzecznika Marcina Gruszki oraz zapowiedziami 3 mln klientów za rok.
Spółka oficjalnie prognozuje też, że będzie miała 1,3 mld zł przychodów za 2009 r. To o niemal 500 mln zł więcej niż w 2008 r. Jednocześnie P4, operator sieci Play, chce inwestować - przede wszystkim w rozbudowę infrastruktury. Do końca roku nawet 80 proc. rozmów przeprowadzanych przez klientów Play ma się odbywać dzięki własnym nadajnikom P4 (dziś to 50 proc., reszta rozmów odbywa się na sieci Polkomtela, dzięki tzw. roamingowi krajowemu).
Do tej pory zainwestowaliśmy 650 mln euro. Teraz planujemy inwestycje na kolejne 400 mln euro - zapowiada Chris Bannister, prezes spółki P4. Spółka pozyska m.in. 160 mln euro od swoich akcjonariuszy - funduszy Novator i Tollerton. Ten ostatni ma dodatkowo zwiększyć swój udział w P4 z obecnych 25 proc. do nawet 50,3 proc. Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch miesięcy. Być może jest to związane z problemami, jakie przeżywa ostatnio Novator, jeden z największych funduszy islandzkich. - Dodatkowe pieniądze na inwestycje oznaczają, że właściciele naszej spółki są zadowoleni z dotychczasowych wyników - zapewnia prezes P4.
Podstawowym celem spółki jest rozwój usług internetowych. Dziś w zasięgu mobilnego internetu jest ponad 100 miast, a z usługi korzysta 78 tys. osób. - Do końca 2009 r. obejmiemy zasięgiem 300 miast, a liczba internautów powinna wzrosnąć do 300 tys. - zapowiada Bannister. Jego zdaniem obecny rok mimo kryzysu finansowego powinien być dobry dla branży. - Warunkiem jest kierowanie wszystkich wydatków w rozbudowę sieci i rozwój usług, a nie w nowe samochody i wielkie biura - zaznacza. Play musi skupić się m.in. na utrzymaniu klientów - w marcu kończą się pierwsze dwuletnie kontrakty. Operator chce opracować specjalną ofertę dla lojalnych klientów.
Źródło: gazeta.pl
ostatnia zmiana: 2009-01-13