Tede – najbardziej znany polski artysta sceny hip-hop - oraz Samsung Electronics Polska wprowadzają na polski rynek TEDEFON. Design telefonu został zaprojektowany przez Tede, a przygotowany przez Cybe – jednego z najlepszych malarzy grafitti w Polsce.
Tedefon wyposażony jest w specjalnie przygotowane tapety i dzwonki MP3 z muzyką hip-hop związane z czwartą solową płytą Tede "Esende Mylffon".
„Pomysł z Tedefonem spodobał mi się od razu. Przygotowanie designu oraz zawartości muzycznej było ciekawą zabawą. Tak wygląda telefon, który chciałbym mieć” powiedział Tede.
Tedefon to nowy rozdział w promocji kultowych i atrakcyjnych wizualnie modeli Samsung wyposażonych w szeroką gamę funkcji multimedialnych.
Tedefon został stworzony na bazie jednego z nowych aparatów Samsung – E380. Wyposażony jest m.in. w aparat fotograficzny o rozdzielczości 1.3 megapiksela, kamerę wideo, odtwarzacz MP3, Bluetooth, EDGE, GPRS oraz funkcję Mobile Tracker (wysyła sms z lokalizacją telefonu na wprowadzony wcześniej numer w przypadku wymiany karty SIM w telefonie). Ta funkcja może pomóc w znalezieniu zgubionego lub skradzionego telefonu.
Tedefon ma 42 MB pamięci, w której możesz zapisać zdjęcia, sekwencje wideo lub ulubioną muzykę, nie tylko hip-hop. Dwa znakomite wyświetlacze (65 tys. kolorów każdy) gwarantują wysoką jakość zdjęć i grafik.
Tedefon wyposażony jest w jeszcze jedną ciekawą funkcję. Tryb Offline pozwala korzystać z gier, oglądać wideo oraz przeglądać dokumenty i zdjęcia nawet wtedy, gdy telefon musi być wyłączony – np. w samolocie.
Tedefon będzie dostępny w limitowanej serii 250 numerowanych egzemplarzy w sklepach EMPIK.
Tego typu współpraca pomiędzy producentem telefonów komórkowych, a artystą sceny Hip-Hop ma miejsce po raz pierwszy w Polsce. Inspiracja pracą ludzi wywodzących się z różnych nurtów sztuki jest stałym elementem strategii marketingowej Samsung. Dwa lata temu jeden z telefonów zaprojektował znany polski designer – Maciej Zień.
Komunikacja marketingowa Tedefonu będzie miała miejsce w MTV (konkurs w październiku i listopadzie), podczas trasy koncertowej Tede oraz w sklepach EMPIK.
• Konkurs w MTV - Samsung jest sponsorem programu „Klasa MTV”. W trakcie programu będzie miał miejsce konkurs dla młodzieży. Do wygrania: Tedefony i dwa koncerty Tede (koncerty odbęda się w tych szkołach, które zgłoszą najwięcej uczestników do programu Samsung Fun Club (http://pl.samsungmobile.com).
• Trasa koncertowa Tede – Samsung jest sponsorem trasy koncertowej Tede (12 koncertów w całej Polsce + Londyn) oraz jego najnowszej płyty.
• Dodatkowy content (gry, clip) związany z promocją Tedefonu będzie można pobrać na stronie Samsung Fun Club.
Tede (TDF) - obecny jest na polskiej scenie hip-hopowej od ponad 10 lat. Po raz pierwszy zaistniał kawałkiem „Wyłącz Mikrofon” wydanym na pierwszej polskiej hip-hopowej składance. W 1999 r. Tede wydał długo oczekiwany krążek "Nastukafszy...", który stał się klasykiem polskiego rapu. W 2001 roku pojawił się solowy singiel Tede - „Wyścig szczurów" (około 30 tys. sprzedanych egzemplarzy). Kolejna, wydana już przez wytwórnię Ted’ego “Wielkie Joł” podwójna płyta pt. „3H:HAJS HAJS HAJS” okazała się hitem 2003 roku. Album promowany był teledyskami: „Pili Gin”, „Zeszyt Rymów” oraz przebojem lata 2003 - „Wielkie Joł”. W 2004 roku Tede zaprezentował trzecią solową płytę zatytułowaną "Notes". To właśnie na niej znalazł się słynny kawałek "Jak Żyć", w którym wykorzystany został utwór Zdzisławy Sośnickiej. Nagrania Tede’go znalazły się kilkukrotnie w międzynarodowych kompilacjach europejskiego Hip-Hopu - „East Side Unia”. Tede zmienił w ten sposób również wizerunek polskiego rapu za granicą. Tedego bardzo często można spotkać na koncertach na terenie całej Polski. Koncertował również w Europie i w Stanach Zjednoczonych.
Samsung Electronics Polska - jest od 1996 roku generalnym przedstawicielem koncernu w Polsce. Telefony komórkowe Samsung cieszą się bardzo dobrą opinią polskich konsumentów. Zwracają oni uwagę na ciekawy design produktów, niezawodność działania, szeroką gamę multimedialnych funkcji oraz doskonałe wyświetlacze i aparaty fotograficzne. Do końca roku Samsung wprowadzi na polski rynek 30 nowych modeli telefonów komórkowych. Cel biznesowy firmy na 2006 rok to sprzedaż ponad miliona sztuk telefonów na polskim rynku.