Firma Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, informuje o opublikowaniu nowego artykułu zatytułowanego „Współczesna branża antywirusowa i jej problemy”, którego autorem jest Eugene Kaspersky, stojący na czele laboratorium antywirusowego.
Tekst przedstawia obecny stan branży antywirusowej, a następnie wyjaśnia, dlaczego większość programów antywirusowych nie jest w stanie wykrywać nawet 90% złośliwych programów. Wykorzystując swą praktyczną znajomość branży, Eugene analizuje obecne problemy w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego, prezentując swój punkt widzenia w nieformalnym, przystępnym artykule. Podkreśla wzrastającą kryminalizację podziemia komputerowego, która w ostatnich latach stała się poważnym zagrożeniem, i pomaga czytelnikom zrozumieć problemy, z jakimi zmagają się twórcy rozwiązań antywirusowych.
Eugene Kaspersky mówi: „Na skutek ewolucji oprogramowania antywirusowego, które zaliczają się obecnie do produktów konsumenckich, połączonej z gwałtownym wzrostem liczby złośliwych programów, producenci programów antywirusowych stoją dzisiaj przed nowymi wyzwaniami. Obecnie najważniejszymi czynnikami są: obsługa, szybkość reakcji na nowe złośliwe programy oraz znalezienie właściwej równowagi pomiędzy szybkością działania programu a skutecznością jego ochrony.”
Kaspersky podkreśla również, że technologie antywirusowe wciąż ewoluują, a jednocześnie rozwijane są nowe metody zwalczania złośliwych programów. Czy jednak metody te okazują się skuteczne w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami? Obiektywne przeanalizowanie zalet i wad ochrony proaktywnej pozwala na uzyskanie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Pełny tekst artykułu dostępny jest w Encyklopedii Wirusów firmy Kaspersky Lab pod adresem http://viruslist.pl/analysis.html?newsid=105.
Informacje o firmie Kaspersky Lab
Firma Kaspersky Lab jest jednym z czołowych producentów oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych. Siedziba główna firmy znajduje się w Moskwie, a lokalne przedstawicielstwa w ośmiu krajach. Partnerzy firmy obecni są w ponad pięćdziesięciu krajach. Więcej informacji o firmie Kaspersky Lab oraz o oferowanych przez nią produktach można znaleźć pod adresem http://www.kaspersky.pl.