Logitech i kamery internetowe

Wiosną 2006 roku Logitech wprowadzi na rynek nową wersję swojego flagowego wzoru kamerek internetowych w kształcie gałki ocznej tzw. eyeball. Popularne eyeballe uważane są za jeden z najbardziej rozpoznawalnych kształtów w tym segmencie produktów. Nowe kamery QuickCam® Connect, QuickCam® Messenger, QuickCam® Chat oraz QuickCam® Express o średnicy 45 milimetrów, są o 33 procent mniejsze niż wcześniejsze modele.

W nowej serii zmieniają się nie tylko rozmiary urządzeń, ewoluuje również ich wzornictwo. Postępująca miniaturyzacja i rozwój technologii bezprzewodowych sprawiają, że z komputera korzystamy coraz częściej w różnych miejscach. Znacznie większą uwagę przywiązujemy także do wzornictwa urządzeń. Zgodnie z tą modą kamery projektowane są w taki sposób, by mogły coraz lepiej wpisywać się w estetykę współczesnych wnętrz.

W ciągu ostatnich ośmiu lat Logitech wprowadził na rynek ponad 20 modeli kamer

o flagowym wzornictwie, utrzymując pozycję lidera w sprzedaży tych urządzeń. Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez MarketLab, prawie 50 procent respondentów identyfikuje kamery o charakterystycznym kształcie eyeball z firmą Logitech.

– Sposób, w jaki ludzie korzystają z kamer internetowych a zarazem sama jakość obrazu zmieniły się radykalnie. Jednakże charakterystyczne kamerki o kształcie gałki ocznej są ponadczasowe ze względu na swoją symbolikę – mówi Gina Clark, dyrektor ds. marketingu produktów w Logitech. – Dla nas ten wzór jest metaforą możliwości nawiązania kontaktu wzrokowego z przyjaciółmi i rodziną niezależnie od dzielącej nas odległości. Naszym celem jest miniaturyzacja urządzeń oraz nadanie im minimalistycznego wyglądu. Wierzymy, że nasze nowe projekty spodobają się naszym użytkownikom, a ich styl będzie świetnie pasował do wystroju współczesnych wnętrz.

W 1994 roku firma Connectix wprowadziła na rynek kamerę QuickCam®

o charakterystycznym kształcie gałki ocznej (tzw. Eyeball). Urządzenie zostało niedawno uznane przez czasopismo PC World Magazine za jeden z 50 najważniejszych gadżetów ostatnich 50 lat. W 1998 roku Logitech przejął dział produkcji sprzętu firmy Connectix

i prawa do wzoru QuickCam. Z biegiem czasu projekt ewoluował. W tym samym czasie zmianie uległa również jakość obsługi kamer internetowych. Minęły czasy, gdy połączenie między dwiema osobami wymagało wpisywania skomplikowanych adresów IP. Rozwój aplikacji takich jak Skype® czy MSN® Messenger sprawił, że nawiązanie kontaktu jest proste i szybkie.

Najnowsze kamery Logitech zapewniają dobrą jakość transmisji obrazu po przystępnej cenie. Na uwagę zasługuje prosta instalacja nowych kamer i dedykowanych im różnorodnych aplikacji. Kamery QuickCam Connect (w USA sprzedawane pod nazwą QuickCam® IM) oraz QuickCam Messenger posiadają wbudowany mikrofon

i technologię usuwania echa RightSound™, która pozwala na czyste, wyraźne połączenia dźwiękowe. Dzięki tej technologii w połączeniu po każdej ze stron może wziąć więcej osób

i porozmawiać bez konieczności stosowania słuchawek.

Cztery z nich będą dostępne w sprzedaży w różnych regionach świata na początku wiosny 2006. Sugerowane przez producenta ceny detaliczne będą zawierać się w przedziale 79 - 129 zł. Nowa seria QuickCam będzie dostępna w różnorodnej kolorystyce.

W niektórych regionach świata w sprzedaży znajdą się również wymienialne obudowy. Kamery wyposażono w nowy, uniwersalny klips umożliwiający przymocowanie kamery do monitora lub blatu stołu.

Logitech – informacje

Firma Logitech, założona w 1981 roku, projektuje, wytwarza i sprzedaje osobiste urządzenia peryferyjne, dzięki którym ludzie mogą efektywnie pracować, bawić się

i komunikować w cyfrowym świecie. Logitech International to szwajcarska spółka notowana na szwajcarskiej giełdzie SWX (LOGN) oraz w Stanach Zjednoczonych w systemie rynków narodowych Nasdaq (LOGI). Firma ma zakłady produkcyjne w Azji oraz biura w największych miastach Ameryki Północnej, Europy oraz rejonu Azji i Pacyfiku.

 

Logitech, logo Logitech i inne znaki Logitech są własnością firmy Logitech i mogą być zastrzeżone. Wszystkie inne znaki towarowe są własnością odpowiednich podmiotów.

 


« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności