Innowacyjna internetowa platforma komunikacyjna

Cherple, dostępna pod adresem www.cherple.com, to innowacyjna platforma służąca do dwustronnej komunikacji pomiędzy każdym pecetem, a telefonem komórkowym. Używając strony internetowej, lub aplikacji PC, można bezpłatnie wysłać wiadomość tekstową na telefon komórkowy. Aplikacja wyróżnia się tym, że użytkownicy Cherple mogą otrzymywać wiadomości SMS na swoje konto internetowe.

Jedynym kosztem komunikacji w drugą stronę (cell-to-pc) jest opłata zależna od operatora. W tym momencie Cherple współdziała z telefonami komórkowymi na terenie stanów zjednoczonych, jednak celem jest współdziałanie aplikacji z każdym telefonem na każdym kontynencie. W przyszłości Cherple ma być zintegrowane z portalami społecznościowymi (początkowo Facebook i Myspace).

Cherple wystartował na początku stycznia 2009 i do tej pory udało mu się zdobyć ponad 10 mln użytkowników z całego świata. “W pierwszym miesiącu, Cherple™ został użyty w ponad 60 państwach. Teraz, sześć miesięcy po starcie, mamy użytkowników ze 142 krajów świata, na każdym kontynencie poza Antarktydą,” stwierdził Robert Sanchez, CEO Globaltel Media, dostawcy Cherple.

Po ustabilizowaniu swojej pozycji na rynku Amerykańskim, Cherple wyrusza na podbój Europy. “Widzimy ogromny potencjał na Europejskim rynku, docelowo dążymy do tego, aby użytkownicy z Europy stanowili co najmniej 15 procent użytkowników Cherple™,” powiedział Sanchez. Grupą docelowa są osoby związane ze Stanami przez znajomych bądź rodzinę. Ponad milion obywateli USA przyznaje się do Polskich korzeni, z czego około 200 tysięcy zna język polski. Ponadto, biorąc pod uwagę Polaków okresowo przebywających w stanach, Polski rynek jest wyjątkowo atrakcyjny dla Cherple.

Około 9.2% użytkowników Cherple™ pochodzi z Europy – głównie Niemiec, Szwecji, Francji oraz Hiszpanii. Podczas gdy ponad 80% użytkowników pochodzi z Ameryki Północnej, popularność Cherple™ w Europie gwałtownie rośnie.

Korzystając z szerokich możliwości marketingu na portalach społecznościowych, ekspansja w Europie rozpoczęła się w lipcu. Wykorzystując Facebook`a, Myspace`a oraz lokalne portale społecznościowe, Cherple zaznacza swoja obecność we Francji, Hiszpanii, Austrii, Niemczech, Włoszech oraz w Polsce. Tutaj rodzi się pytanie czy marketing na portalach społecznościowych, często uważany za nieskuteczny, wystarczy by trafić do Europejskich użytkowników ? J.simms, kalifornijska agencja reklamowa obsługująca Cherple, jest przekonana, że niekonwencjonalne podejście okaże się skuteczne.

“J.simms jest jedyną agencją PR, która jest w stanie użyć regionalnych mediów społecznych by dotrzeć do użytkowników z całego świata,” stwierdził Robert Sanchez. “W pierwszym miesiącu obecności Cherple w mediach społecznych, zyskaliśmy duże grono fanów. Oczekujemy, że zainteresowanie będzie rosnąć.”

ostatnia aktualizacja: 2009-08-19
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności