Notebooki mają stanowić 40% sprzedaży

Notebooki w 2010 roku stanowić będą 40 proc. światowej sprzedaży komputerów - poinformowała agencja AP, powołując się na raport firmy iSuppli. W 2005 roku było to 28 proc. całkowitej sprzedaży komputerów. Analitycy firmy iSuppli poinformowali, że w ubiegłym roku na świecie sprzedano 220 mln komputerów.

Najwięcej notebooków sprzedawano w USA i w Europie. Na rynku amerykańskim w IV kwartale 2005 roku sprzedano więcej nowych notebooków (52 proc.) niż komputerów stacjonarnych (48 proc.). W Europie w końcu 2005 roku liczba sprzedawanych notebooków dorównała liczbie komputerów stacjonarnych.

W Polsce, według analityków firmy CRN, w 2005 roku sprzedano więcej komputerów stacjonarnych niż notebooków (w przybliżeniu 75 proc. i 25 proc.). W I półroczu tego roku sprzedano 300 tys. notebooków i 600 tys. komputerów stacjonarnych.

Według analityków iSuppli, wzrost sprzedaży notebooków spowodowany jest "upowszechnieniem mobilnego trybu pracy".(PAP)


Komentarze
Polityka Prywatności