Serwer jest usługą, od której zależy stabilne i bezawaryjne działanie firmowego serwisu, dlatego jego wybór nie może być przypadkowy.
Przy doborze odpowiedniego hostingu należy zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych aspektów. Pierwszym z nich jest powierzchnia dyskowa, czyli ilość danych, którą możną zamieścić na serwerze. To, jaka przestrzeń będzie odpowiednia, zależy głównie od zawartości strony WWW. Jeśli firmowy serwis ma zawierać pliki multimedialne niezbędna będzie usługa o dużej powierzchni dyskowej. Kolejną ważną cechą jest transfer, czyli ilość danych, które mogą zostać przesłane do i z serwera. Wybór właściwego transferu zależy od kilku czynników (m. in. objętości strony WWW oraz jej odwiedzalności). Warto również wybrać ten, który rozliczany jest w cyklu rocznym. Jeżeli bowiem rozliczany jest miesięcznie, istnieje zagrożenie przekroczenia go w niektórych miesiącach lub niewykorzystania w pozostałych.
Ponadto należy zwrócić uwagę na liczbę domen, które można przypisać do serwera. Najlepiej jeśli jest ona nieograniczona, gdyż pozwoli to firmie na przypisanie wielu adresów internetowych do jednego serwisu WWW, bądź umieszczenie wielu strony WWW na serwerze. Korzystna jest również nielimitowana liczba baz danych, które można stworzyć w ramach powierzchni serwera oraz kont e-mail, np. dla pracowników firmy. Wszystkie parametry powinny być dobrane do potrzeb serwisu internetowego, aby mieć pewność, że tak będzie najlepszym wyjściem jest zakup serwera zintegrowanego ze stroną WWW (np. w serwisie nazwa.pl).
Alicja Marciniak, Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt (nazwa.pl)
Kilka słów o: NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30 % udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów. Najwyższa jakość obsługi klienta potwierdzona została nadaniem NetArt Godła „Firma Przyjazna Klientowi”.
dodane przez NetArt