Opublikowany dzisiaj raport NASK Rynek domen w Polsce Q4 2009 wskazuje na stabilizację sytuacji na rynku rejestracji domen .pl. Dwa serwisy: nazwa.pl i Home.pl, prześcigają się w rankingach na pozycji lidera. Różnice, w liczbie obsługiwanych przez obu rejestratorów domen oraz Abonentów, są nieznaczne.
Niespełna 1% różnice w liczbie obsługiwanych Abonentów (serwis nazwa.pl 24,7%, Home.pl 24,2%) oraz rejestrowanych domen (nazwa.pl 24,8%, Home.pl 25,8%), pozwalają na stwierdzenie, iż sytuacja na rynku rejestracji polskich domen jest ustabilizowana. „Stabilizacja na rynku pierwotnym domen w Polsce pozwala na rozwój usług dodatkowych związanych z domenami internetowymi, a także skierowanie uwagi na rynek wtórny. W drugiej połowie 2009r. zdecydowaliśmy się na uruchomienie platformy aukcyjnej Giełda Domen, w ramach której nasi klienci mogą kupować i sprzedawać adresy internetowe. Natomiast rok 2010 zaczęliśmy od publikacji nowego, znacznie poszerzonego, panelu do zarządzania pocztą e-mail – Active.office. Kolejne miesiące z pewnością przyniosą zwiększenie parametrów oraz rozwój usług związanych z domenami” – mówi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w nazwa.pl.
Mimo trwania kryzysu gospodarczego w 2009r., liczba usług IT stale rośnie. Potwierdzają to dane dot. domen .pl: rok 2009 przyniósł 25% wzrost rejestracji domen, przy średniej dziennej liczbie usług na poziomie 2600 (w roku 2008 było to ok. 1800 rejestracji na dobę). Wzrost liczby zakupionych domen zaskakuje zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę prognozy – w raporcie „Domeny 2008” NASK (czyli Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, operator końcówki .pl) przewidywał poziom rejestracji w 2009r. na 1800-2000 nowych adresów dziennie. Przedstawiciel serwisu nazwa.pl komentuje dane następująco: „Stały progres polskiego rynku rejestracji domen nie dziwi, w świetle badań i raportów wskazujących Internet jako medium, które w 2009 jako jedyne zanotowało wzrost wydatków na reklamę (np. raport ZenithOptimedia). Użytkownicy dostrzegają potencjał marketingowy i inwestycyjny domen. Dotyczy to zarówno adresów w rozszerzeniu krajowym .pl, jak również końcówek regionalnych i funkcjonalnych, które dotychczas były niedoceniane”. Słowa przedstawiciela firmy NetArt, do której należy serwis nazwa.pl, znajdują potwierdzenie w raporcie NASK – liczba rejestracji domen regionalnych w czwartym kwartale 2009 wzrosła o 40%.
O sile polskiego rynku świadczy fakt, iż Polska (podobnie jak rok temu) z liczbą 1,61 mln zarejestrowanych adresów z końcówką .pl, plasuje się na 5 miejscu wśród innych państw europejskich posiadających krajowe rozszerzenia. W Polsce zarejestrowanych jest obecnie ok. 2,16 mln. domen. Oprócz domen polskich są to przede wszystkim domeny globalne (281 tys.) oraz europejskie (190 tys.).
Pełna wersja raportu znajduje się pod adresem: http://dns.pl/NASK_Q4_2009_REPORT.pdf
Informacje o firmie NetArt:
NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych. Świadczy także usługi hostingu oraz tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30% udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów.
NetArt jest największym w Polsce pracodawcą wśród firm świadczących usługi rejestracji domen i hostingu oraz jednym z największych, polskich pracodawców w branży internetowej – zatrudnia ponad 200 osób.
Najwyższa jakość obsługi Klienta potwierdzona została Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”, nadanym firmie NetArt przez Fundację Obserwatorium Zarządzania.
NetArt jest partnerem NASK oraz EURid. Jako jedyny polski rejestrator posiada także akredytację ICANN, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo obsługiwanych domen.
NetArt świadczy usługi hostingowe w oparciu o własne Data Center zlokalizowane w Krakowie. Własna infrastruktura zapewnia niezależność od zewnętrznych operatorów telekomunikacyjnych gwarantując niezawodność działania bliską 100%.
Najwyższą jakość obsługi Klienta, umożliwia system CRM zapewniający automatyczne oraz bezpieczne zamawianie usług 24h/dobę. System jest zintegrowany z najważniejszymi kanałami płatności dostępnymi w Internecie, zapewniając uruchamianie usług w trybie on-line. Wysoka wydajność CRM umożliwia obsługę ponad 1 miliona transakcji rocznie.
Usługi świadczone przez NetArt dostępne są w serwisach produktowych: nazwa.pl, serwery.pl oraz interactive.pl.
Informacji dla mediów udziela:
Beata Mosór
Kierownik Sekcji Public Relations
e-mail: beata.mosor@netart.pl
tel.: 012 424 40 05
dodane przez NetArt