Microsoft wspiera kampanię „Tydzień z Internetem 2011”

28 lutego rozpoczęła się ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem 2011”, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do korzystania z Internetu oraz pokazania możliwości jakie niosą ze sobą nowoczesne technologie.

W Polsce kampania skierowana jest do osób zagrożonych „wykluczeniem informacyjnym”, przede wszystkim osób powyżej 50 roku życia. Patronat honorowy nad europejską kampanią „Tydzień z Internetem 2011” objęła Neelie Kroes, komisarz Unii Europejskiej ds. agendy cyfrowej. Microsoft aktywnie wspiera tę inicjatywę.

„Tydzień z Internetem 2011” to kampania adresowana do osób i społeczności, które nie miały wcześniej możliwości korzystania z Internetu oraz nowoczesnych technologii. Ocenia się, że obecnie ponad 200 milionów Europejczyków nie korzysta lub też nie potrafi korzystać z zasobów internetowych. Ponieważ sieć online to nie tylko rozrywka, czy portale społecznościowe, ale przede wszystkim narzędzie pracy i kanał nowoczesnej komunikacji, brak umiejętności lub niechęć do korzystania z niej może prowadzić do „cyfrowego wykluczenia”. W Polsce problem ten dotyka przede wszystkim osób powyżej pięćdziesiątego roku życia , dlatego też głównie do nich skierowana jest polska edycja kampanii „Tydzień z Internetem 2011”. Umiejętność korzystania z Internetu nie tylko pozwoli im utrzymywać lepszy kontakt z otoczeniem, ale także umożliwi zdobycie kwalifikacji potrzebnych w przypadku ubiegania się o pracę, czy też lepszy dostęp do informacji i materiałów edukacyjnych.

W Europie kampanię „Tydzień z Internetem 2011” koordynuje organizacja Telecentre-Europe, której celem jest rozwijanie umiejętności informatycznych, motywacji oraz dostępu Europejczyków do nowoczesnych technologii. Koordynatorem polskiej edycji tej inicjatywy jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), realizująca Program Rozwoju Bibliotek. To właśnie chętnie odwiedzane przez seniorów biblioteki będą miejscem, w którym przeprowadzone zostaną działania kampanii „Tydzień z Internetem 2011”.

W ramach inicjatywy FRSI zorganizuje specjalny konkurs „Pomyszkuj w bibliotece”. Biblioteki, które od 28 lutego do 5 marca br. zorganizują spotkania z seniorami dotyczące sposobów wykorzystania Internetu, będą mogły wygrać cenne nagrody ufundowane przez firmę Microsoft, Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz UPC. Nagrodami są zestawy komputerowe, konsole Xbox 360 z sensorem Kinect i zestawy podręczników „Akademii e-Seniora UPC”. Do 31 marca przyjmowane
są relacje wraz ze zdjęciami, których wysłanie jest podstawą do wzięcia udziału w konkursie.

„Biblioteka jest znakomitym miejscem, by zachęcić osoby starsze do kontaktu z Internetem.
Seniorzy czują się tu dobrze i bezpiecznie, dlatego liczymy, że to właśnie bibliotekarze biorąc udział w tej akcji, dokonają przełomu: pomogą seniorom oswoić Internet i pokażą, dlaczego warto z niego korzystać,” –powiedział Mariusz Boguszewski, koordynator akcji z ramienia Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Microsoft od lat włącza się aktywnie w międzynarodowe i lokalne inicjatywy mające na celu wyrównanie szans społeczności defaworyzowanych i zagrożonych „wykluczeniem informacyjnym”
i jest aktywnym partnerem organizacji społecznych, w tym także Telecentre-Europe.
Microsoft prowadzi również wiele własnych projektów, m.in. w ramach inicjatywy Microsoft Unlimited Potential – Społeczny Program Umiejętności Technologicznych.

W Polsce przykładem działań Microsoft na rzecz osób informatycznie wykluczonych jest współpraca z Fundacją Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo, która również włączyła się
w tegoroczną inicjatywę „Tydzień z Internetem 2011”. Wspólnie z Microsoft, Fundacja wyposażyła w nowoczesne oprogramowanie ponad 400 centrów kształcenia na odległość na terenie całej Polski, które są publicznymi punktami dostępu do Internetu.

„Korzystanie z komputera i zasobów Internetu jest dziś jedną z podstawowych umiejętności, zaś jej brak może prowadzić do wykluczenia cyfrowego i pozostawania na marginesie życia społecznego i zawodowego,” – powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale firmy Microsoft. – „Dzisiaj nawet dobrze wykształcone osoby, ale nie posiadające podstawowych umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii, mogą mieć problemy z utrzymaniem lub dostaniem pracy. Dlatego firma Microsoft aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu aktywizację takich osób. Mamy nadzieję, że tegoroczna kampania pomoże wielu osobom zaprzyjaźnić się z Internetem.”

Do akcji włączył się także Związek Harcerstwa Polskiego, który będzie wspierał bibliotekarzy w prowadzeniu spotkań.


ostatnia zmiana: 2011-03-04
Komentarze
Polityka Prywatności