W 2006 roku sprzedano na świecie 239 mln sztuk nowych komputerów PC, z czego w IV kwartale 67,3 mln - informują analitycy firmy Gartner. Sprzedaż komputerów PC w 2006 r. była o 9,5 proc. wyższa niż w 2005 r., zaś w IV kwartale o 7,4 proc. wyższa niż w analogicznym kwartale 2005 r.
Według analityków, wzrost sprzedaży komputerów PC spowodowały przede wszystkim obniżane ceny - w ubiegłym roku były one średnio o 24 proc. niższe niż w rok wcześniej.
W krajach regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) sprzedano najwięcej, bo 80,3 mln komputerów PC, co oznacza 10,8 proc. wzrost w stosunku do 2005 r. W Europie Środkowej wzrost sprzedaży przekroczył 18 proc.
W regionie Azji i Pacyfiku wzrost wyniósł 17,2 proc.; oznacza to sprzedaż na poziomie 59,9 mln komputerów PC. 61,1 mln komputerów sprzedano w USA. Tam jednak wzrost sprzedaży w stosunku do 2005 r. wyniósł 1,2 proc.
W Ameryce Południowej sprzedaż wzrosła o 24,7 proc. do 18,6 mln sztuk. Japonia zanotowała w 2006 roku 3,3 proc. spadek sprzedaży nowych komputerów PC w stosunku do roku 2005 r. Nabywcy kupili tam 14,2 mln takich komputerów. (PAP)