Czego szuka turysta-internauta?
Już prawie co trzeci internauta zainteresowany turystyką dokonuje zakupu usług i produktów turystycznych w Sieci. Być może kupujących byłoby jeszcze więcej, gdyby nie przeszkody takie jak brak istotnych informacji na stronie internetowej – wynika z raportu firmy Google.
Wakacje się zbliżają, a turystów-internautów jest coraz więcej. Z tego właśnie powodu firma Google postanowiła przyjrzeć się zachowaniom osób, które w internecie poszukują informacji o wycieczkach, noclegach itd.
29% ankietowanych internautów wskazało, że dokonało w ubiegłym roku zakupu usług turystycznych przez internet. To o 10% punktów procentowych więcej niż w roku 2006.Czynności najczęściej wykonywane w ubiegłym roku przez turystów w Sieci to: poszukiwanie miejsc turystycznych (deklarowane przez 86% badanych), czytanie opinii na temat usług (78%), porównywanie cen produktów turystycznych (71%), poszukiwanie informacji na temat usług (67%) oraz rezerwowanie miejsc (40%). Bardzo rzadkie jest licytowanie usług turystycznych na aukcjach (3%).
Badanie wskazało także, że zwiększa się zakres produktów turystycznych poszukiwanych w internecie. Najwyższe wzrosty odnotowały z jednej strony znane atrakcje turystyczne, z drugiej produkty poniekąd niszowe, jak agroturystyka.
ostatnia aktualizacja: 2008-06-04