IT, media - systemy i technologie (archiwalne artykuły)

Source
Poprzez integrowanie systemów zarządzania energią, partnerzy finansowanego ze środków UE projektu BESOS zwiększają efektywność i zrównoważenie „inteligentnych miast”, zapewniając jednocześnie obywatelom większe możliwości dokonywania przemyślanych wyborów.
Nie ma wątpliwości, że potencjał grafenu i jego produkcja na masową skalę były jak dotąd powstrzymywane przez żmudne metody wytwarzania i związane z tym wysokie koszty Nowa technika opracowana przez partnerów projektu CARERAMM może te problemy przezwyciężyć.
Nie jest tajemnicą, że Facebook to coś więcej niż tylko kanał mediów społecznościowych. Każdego roku spółka zarabia około 4 miliardów dolarów na reklamach. Dotychczas użytkownicy Facebooka nie wiedzieli jednak, jakie zyski generuje ich własna aktywność w serwisie.
W tym ostatnim wydaniu serii „Wyznaczanie trendów w nauce” w 2016 r. (kiedy będziecie to czytać, autor będzie już cieszyć się świętami w domowych pieleszach), przedstawiamy trzy związane ze świętami Bożego Narodzenia relacje, które w tym świątecznym okresie trafiły na czołówki doniesień w mediach.
Wiele współczesnych dzieł sztuki jest zagrożonych z powodu niezwykle szybko postępującego procesu niszczenia. W ramach NANORESTART – projektu poświęconego opracowywaniu nanomateriałów do ochrony i renowacji dziedzictwa kulturowego – wydrukowano w 3D rzeźbę, aby testować na niej nowe metody renowacji.
Sześć miesięcy po decyzji Zjednoczonego Królestwa o wyjściu z Unii Europejskiej naukowcy nadal próbują dowiedzieć się, jak i dlaczego kampania za wyjściem odniosła ostatecznie zwycięstwo. W ramach nowych badań, wspieranych przez finansowane ze środków UE projekty PHEME i SOBIGDATA, zanalizowano 3 miliony tweetów z 6-miesięcznego okresu, które pokazują, że zdecydowanie najważniejszym kwestią dla zwolenników wyjścia była imigracja.
W ramach nowych badań wspartych z budżetów finansowanych ze środków UE projektów IGENEE oraz EPITARGET odkryto powiązaną z padaczką sieć genów w mózgu, budząc nadzieję na opracowanie nowych terapii przeciw tej chorobie.
Nowy materiał perowskitowy opracowany przez unijnych naukowców zadecyduje o kształcie kolejnej generacji dysków twardych.
Partnerzy trzech finansowanych ze środków UE projektów – NEUWALK, WALK AGAIN oraz E-WALK – przyczynili się do opracowania bezprzewodowego „interfejsu mózg-rdzeń kręgowy”, który omija uszkodzenia rdzenia kręgowego i przywraca zdolność chodzenia w tymczasowo sparaliżowanej nodze.
Partnerzy trzyletniego projektu DYMASOS stawili czoło zarządzaniu systemami systemów – w jaki sposób niezależne technologie można zaprząc do wspólnej pracy na rzecz optymalizacji ogólnych wyników. Wraz z rozwojem internetu rzeczy, tego typu zdolności zyskują na znaczeniu.
W czasie drugiego wydarzenia popularyzacyjnego, które odbyło się w czwartek, 3 listopada 2016 r., w Brukseli, partnerzy projektu CAPACITY4RAIL zebrali się, by omówić obiecujące wyniki swoich prac, które wesprą budowę silnej, nowoczesnej i niezawodnej sieci kolejowej w Europie.
Przedsiębiorstwa, które dążą do tego, aby się wyróżnić w dzisiejszym przemyśle gier wideo potrzebują trzech podstawowych zasobów: oryginalna koncepcja i scenariusz, intuicyjna strategia gry i fotorealistyczne środowiska gry. Chociaż europejski przemysł gier wideo jest bardzo rzutki, konkurencja depcze mu po piętach, a małe przedsiębiorstwa niemal nie mają szans na sukces bez zainwestowania ogromnych środków w środowiska 3D. Technologia opracowana w ramach projektu CR-PLAY – umożliwiająca tworzenie realistycznych środowisk gier opartych na zdjęciach i filmach wideo – może zwiększyć ich potencjał.
W czasie konferencji zamykającej, jaka odbyła się 18 października 2016 r. w Brukseli, partnerzy finansowanego ze środków UE projektu USE-IT-WISELY przedstawili innowacyjne ramy i narzędzia, dzięki którym europejscy producenci będą mogli skutecznie konkurować w coraz bardziej zglobalizowanej gospodarce światowej.
Innowacyjne oprogramowanie symulacyjne 3D umożliwia optymalizowanie funkcjonowania zakładu z uwzględnieniem doświadczeń pracowników.
Partnerzy finansowanego ze środków UE projektu ROVINA opracowali autonomicznego robota, który jest w stanie poruszać się, eksplorować i sporządzać mapy cyfrowe trudno dostępnych obszarów.
Unijni naukowcy opracowali narzędzie do oceny oddziaływania klęsk żywiołowych na infrastrukturę transportową z myślą o bezpieczeństwie ludzi i oszczędnościach.
Unijni naukowcy opracowali system do monitorowania w czasie rzeczywistym przetwórstwa żywności w zakładach przemysłowych – innowacja, która może mieć realny potencjał komercyjny.
W swojej nowej książce "The Bestseller Code: Anatomy of a Blockbuster Novel" dwoje uczonych z Uniwersytetu Stanforda objaśnia, w jaki sposób zaprojektowany przez nich algorytm przewiduje, z dokładnością wynoszącą 80%, które spośród nowych powieści staną się bestsellerami.
Naukowcy korzystający ze wsparcia środków unijnych łączą wysoką moc obliczeniową ze sprzętem i serwerami w celu stworzenia bardziej wydajnej, heterogenicznej chmury.
Przedsiębiorstwa zainteresowane zmniejszeniem kosztów i ograniczeniem oddziaływania na środowisku mogą teraz skorzystać z nowego narzędzia służącego do oceny efektywności energetycznej centrów danych.
Dzięki wykorzystaniu przystępnych, niezbyt zaawansowanych technicznie femtokomórek, partnerzy finansowanego ze środków UE projektu TUCAN3G zapewnili odciętym od sieci regionom świata łączność 3G.
W odpowiedzi na ewoluujące zagrożenia cyberbezpieczeństwa partnerzy finansowanych z funduszy unijnych projektów SHARCS i PQCRYPTO tworzą paradygmaty bezpieczeństwa, architektury i oprogramowanie, które będą w stanie zapewnić naszym systemom ICT bezpieczeństwo i wiarygodność.
Czego inżynierowie oprogramowania i specjaliści ICT mogą nauczyć się od czerwi? Jak się wydaje całkiem sporo. Dzięki poznaniu, w jaki sposób zachodzą złożone procesy uczenia się w prostych organizmach, finansowani ze środków UE naukowcy mają nadzieję zapoczątkować epokę samouczących się robotów i predykcyjnego przetwarzania danych.
Finansowani ze środków UE naukowcy zaprezentowali zestaw narzędzi, który podniesie energooszczędność systemów komputerowych, zwiększając 54-krotnie efektywność agregacji dużych strumieni danych w porównaniu do standardowych implementacji.
Netflix to niekwestionowany lider dostawców materiałów wideo w Internecie, który tak naprawdę nigdy nie musiał budować własnych centrów danych. Nic w tym zaskakującego zatem, że programiści z całego świata marzą o tym, aby dowiedzieć się, jak przedsiębiorstwo jest w stanie obsługiwać tak duży ruch bez zawieszania się filmów wideo w czasie odtwarzania. Zespół projektu ENDEAVOUR urzeczywistnił te marzenia, odkrywając sposób funkcjonowania tych serwerów i ich rozmieszczenie.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności