logo_ActiveJet_200.pngPatronat nad działem objęła marka Activejet - tusze i tonery dla każdego
Zadzwoń i zapytaj o zamiennik, Infolinia: 801 08 1111

Nowe technologie

Nierówne nawierzchnie drogowe wymuszają hamowanie i różnicowanie prędkości, co powoduje wzrost emisji, a niski stopień wykorzystania samochodów oznacza dublujące się przejazdy. Unijny projekt łączy dane pochodzące z serwisów wspólnych przejazdów i czujników telefonów w celu uzyskania informacji zwrotnych na temat jakości dróg, aby zadbać o bardziej ekologiczne podróże drogowe.
Utwór Iggy’iego Popa „Jestem pasażerem” już jest wykorzystywany w reklamach samochodów, ale może wydać się jednak dysonansem, kiedy samochody są sprzedawane jako coś zapewniającego wolność zdobywaną dzięki możliwości kierowania i posiadania kontroli. Przynajmniej do tej pory. Wraz z nadchodzącą epoką pojazdów autonomicznych, ten utwór wybrzmi z pewnością miłym akordem, trafnie opisując nowy rodzaj wolności na drogach.
Wyniki nowych badań prowadzonych pod kierunkiem Uniwersytetu w Plymouth, finansowanych za pośrednictwem unijnego projektu TRACY, zalecają rządom podjęcie dalszych działań na rzecz opracowania polityk transportowych, które umożliwią osobom powyżej 65 roku życia zachowanie mobilności i aktywności.
Miejskie przedsiębiorstwa autobusowe z Niemiec, Południowego Tyrolu i Włoch, wspólnie zamawiają 63 autobusy z ogniwami paliwowymi do swoich flot w ramach finansowanego ze środków UE projektu JIVE.
Jeżeli interesuje cię potencjalny wpływ pojazdów elektrycznych na ekologiczność gospodarki oraz interoperacyjność pomiędzy ich integracją a sieciami energetycznymi, właśnie ukazała się aktualizacja księgi, która może cię zaciekawić!
Konsorcjum projektu SEAHORSE otrzymało międzynarodową nagrodę z swoje rewolucyjne podejście do podniesienia poziomu bezpieczeństwa w procedurach stosowanych na statkach. Prestiżową nagrodę RINA-LR Maritime Safety Award wręczono podczas dorocznego przyjęcia zorganizowanego przez Royal Institution of Naval Architects (RINA) dnia 27 kwietnia 2017 r.
Najnowsza broszura research*eu RESULTS PACK – zbiór artykułów poświęconych finansowanym ze środków UE projektom prowadzonym w określonej dziedzinie badań naukowych – jest już dostępna bezpłatnie w formacie PDF. Broszura koncentruje się na dążeniu do zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa każdego rodzaju transportu, zwłaszcza transportu powierzchniowego (w tym pojazdów i niechronionych użytkowników drogi).
Obniżenie emisji i kosztów eksploatacji – to tylko dwie spośród wielu korzyści, jakie przyniosą pierwsze dalekobieżne i w 100% elektryczne promy pasażerskie i samochodowe. Majowa zapowiedź jednego z partnerów finansowanego ze środków UE projektu, dotycząca wprowadzenia na rynek modułowego systemu akumulatorów litowo-jonowych do promów, przybliża tę wizję do rzeczywistości.
Skrócenie czasu podróży lotniczej o 60 minut to atrakcyjna propozycja, nad którą prowadzone są wytężone prace w ramach finansowanego ze środków UE projektu. Partnerzy projektu PASSME stwierdzili, że najbardziej spowalniającym czynnikiem jest stres, więc pracują teraz nad rozwiązaniami, dzięki którym porty lotnicze mają stać się bardziej przyjazne dla pasażerów, m.in. poprzez nowe podejście do obsługi bagażu.
MOTIT – serwis wypożyczający skutery elektryczne za pośrednictwem specjalnej aplikacji – przeszedł długą drogę od swojego uruchomienia w 2013 r. w Barcelonie. System, który zostanie niedługo udostępniony w Mediolanie, przechodzi właśnie testy w Paryżu. Jednak ten rozwój nie byłby możliwy bez udoskonaleń. Skargi użytkowników mających trudności ze zlokalizowaniem skuterów doprowadziły do powstania koncepcji odbiornika Galileo i wbudowania go w skutery MOTIT w ramach projektu G MOTIT.
Uruchomiona przez firmę Shell nowa stacja w Cobham, przy autostradzie M25, została wyposażona w ATM w ramach finansowanego ze środków UE projektu HYFIVE. To pierwsza z trzech stacji tankowania wodoru, które firma Shell zamierza otworzyć w 2017 r. w Zjednoczonym Królestwie.
Naukowcy Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ) we współpracy z Instytutem Kolejnictwa (IK) wykonują kompleksową ocenę jakości i bezpieczeństwa szyn kolejowych. Ścisła współpraca obu instytucji w zakresie badań materiałowych zaowocowała wytworzeniem unikalnych w skali kraju kompetencji.
Wyniki nowych badań prowadzonych w ramach finansowanego ze środków UE projektu FUTURE SKY SAFETY pokazały, że połowa pilotów uważa, iż zmęczenie nie jest poważnie traktowane przez linie lotnicze, co budzi obawy o bezpieczeństwo europejskiego sektora lotniczego.
W czasie drugiego wydarzenia popularyzacyjnego, które odbyło się w czwartek, 3 listopada 2016 r., w Brukseli, partnerzy projektu CAPACITY4RAIL zebrali się, by omówić obiecujące wyniki swoich prac, które wesprą budowę silnej, nowoczesnej i niezawodnej sieci kolejowej w Europie.
Unijni naukowcy opracowali narzędzie do oceny oddziaływania klęsk żywiołowych na infrastrukturę transportową z myślą o bezpieczeństwie ludzi i oszczędnościach.
Partnerzy finansowanego ze środków UE projektu XP-DITE testują pierwszy na świecie system bezpieczeństwa, który może skrócić o połowę czas poświęcany w portach lotniczych na kontrolę bezpieczeństwa, łącząc unijne i amerykańskie punkty kontroli w jedną odprawę.
Badania wsparte z budżetu projektu DELICAT wykazały, jak można znacznie szybciej i skuteczniej wykrywać turbulencje za pomocą danych, które już są rutynowo przesyłane przez samoloty komercyjne.
Partnerzy przełomowego projektu, finansowanego ze środków UE, opracowali platformę na bazie chmury wraz z całą gamą aplikacji i narzędzi, aby wspomóc zrównoważony ruch w europejskich miastach.
Wykrywanie turbulencji pozostaje piętą achillesową współczesnego lotnictwa. Najtańszą i nadal najczęściej stosowaną metodą są subiektywne i nierzadko bardzo niedokładne raporty pilotów. Na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego zademonstrowano sposób znacznie szybszy i precyzyjniejszy: detekcję turbulencji na podstawie danych standardowo przesyłanych z pokładów samolotów komercyjnych linii lotniczych.
Pojazdy elektryczne (EV) oferują wiele korzyści dla środowiska, ale nie są w stanie pokonywać dużych odległości. Finansowany ze środków UE projekt poświęcony był wyprodukowaniu tańszych i bezpieczniejszych akumulatorów litowo-jonowych (Li-ion) o gęstości energii zbliżonej do 200 watogodzin na kilogram.
Przy projektowaniu samolotów elektrycznych kwestie gospodarki cieplnej i odprowadzania ciepła stwarzają szczególne trudności. Badacze z UE zaprezentowali rozwiązanie chłodzenia pasywnego, które pozwoli znacząco obniżyć temperaturę sprzętu we wnętrzu samolotu.
Zwiększenie aerodynamiki samolotu poprzez opracowanie skrzydeł zmieniających kształt może w przyszłości umożliwić konstruowanie szybszych i bardziej wydajnych samolotów.
Szybsze, niezawodne i elastyczne usługi frachtu kolejowego są potrzebne w całej Europie. W ramach inicjatywy UE zaprojektowano nowy pociąg towarowy o wydajności podobnej do pociągów pasażerskich.
Powłoka ze zmianą kształtu może potencjalnie zmniejszyć zużycie paliwa w samolocie, pozwalając, by skrzydła przystosowywały się do zmieniających się warunków lotu. Badacze finansowani ze środków UE opracowali ramy inżynieryjne umożliwiające zdefiniowanie optymalnej konstrukcji tego typu inteligentnych struktur.
Żegluga to siła napędowa współczesnej gospodarki, mająca kluczowe znaczenie dla europejskich przedsiębiorstw. W następstwie surowych przepisów wprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), naukowcy korzystający z dofinansowania ze środków UE pracowali nad sposobami zredukowania jej oddziaływania na środowisko.
Następne
Kanał RSS dla tej listy



Przegląd uczelni
w Polsce

Polskie uczelnie w obrazach
miniatura
miniatura
miniatura Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie