Portal ekoinnowacji

Zespół z UE stworzył portal internetowy promujący stosowanie i przekazywanie informacji o ekoinnowacji. Z wyników projektu należy wymienić metodologię analiz, oceny ponad 190 przypadków i wyszczególnienie najbardziej obiecujących sektorów.

Ostatnie lata przyniosły liczne innowacje w dziedzinie gospodarki ekologicznej. Docieranie z takimi nowościami do odbiorców docelowych może jednak wymagać dodatkowego wsparcia.

Finansowany ze środków UE projekt "Maintaining all green and ecoinnovation results in a living portal" (GREENXPO) zajął się usprawnianiem popularyzacji wiedzy na temat ekoinnowacji. Informacje pochodzą przede wszystkim z projektów szóstego i siódmego programu ramowego (6PR i 7PR) oraz projektów programu Konkurencyjność i innowacja (CIP). Do osiągnięcia celów projektu miało posłużyć nowe narzędzie internetowe do promowania transferu wiedzy na temat badań i polityki. Odbiorcy docelowi to decydenci polityczni, przedsiębiorcy i zainteresowani obywatele. W skład konsorcjum weszło dziewięciu partnerów z Europy i jeden z Tajwanu.

Partnerzy pomyślnie osiągnęli wszystkie cele projektu w połowie założonego czasu. Portal internetowy uruchomiono w lutym 2014 r.

Początkowe fazy prac dotyczyły stworzenia metodologii wyróżniania wiedzy o ekoinnowacji na podstawie analizy funkcjonalnej. Badacze zidentyfikowali i zebrali ponad 190 przypadków technologicznych, pozatechnologicznych, politycznych i dotyczących sieci współpracy. W toku badań wypracowano też koncepcję prowadzenia analiz przypadków, co umożliwiło gromadzenie przypadków i dalsze badania.

Projekt GREENXPO promował międzysektorową wymianę informacji, aby wprowadzić wiedzę o ekoinnowacji do konwencjonalnych łańcuchów wartości. Badacze udokumentowali sektory przemysłu uznane za najbardziej obiecujące z punktu widzenia realizacji celów projektu. Prace pozwoliły też zidentyfikować wskaźniki decyzyjne związane z badanymi przypadkami.

Informacje zgromadzone w toku projektu zebrano w pojedynczym portalu internetowym, który ułatwia wymianę informacji między grupami docelowymi i upowszechnia dostępną wiedzę. Opracowano też materiały promocyjne i popularyzatorskie.

Projekt GREENXPO stworzył portal internetowy zawierający cenną wiedzę o ekoinnowacjach. Dostępność portalu wspomogła wymianę i wykorzystywanie wiedzy wśród najważniejszych stron zainteresowanych.

opublikowano: 2015-05-19
Komentarze


Polityka Prywatności