Projektowanie samolotów

Optymalizacja wstępnych projektów samolotów pozwala stworzyć solidne podstawy dla koncepcji docelowych, gotowych do lotu. Nowa platforma projektów wstępnych integruje osiem różnych metod analizy, aby zapewnić optymalne osiągi i efektywność kosztową już od najwcześniejszych etapów.

Gdy konfiguracja pomyślnie przejdzie wstępną recenzję projektową, rozpoczyna się faza projektu szczegółowego. Wczesne i w pełni zintegrowane optymalizowanie wszystkich wymogów projektowych na podstawie konkretnych danych przekłada się na ogromne oszczędności przy projektowaniu samolotu, a tym samym obniża całkowite koszty.

W uznaniu kluczowego znaczenia solidnych fundamentów projektowych dla tworzenia ekologicznych samolotów w konfiguracjach nowej generacji UE sfinansowała prace projektu "AERODESIGN - Preliminary design methodologies" (AERODESIGN). Głównym celem było dostarczenie całościowego narzędzia do modelowania, które pozwoli tworzyć najlepsze i najbardziej opłacalne projekty wstępne.

Możliwości narzędzia uzupełnia pełna baza danych istniejących zasobów i sprawdzonych wyników. Projekt samolotu jest optymalizowany na podstawie zmian kształtu powierzchni nośnych przekazanych jako dane wejściowe.

Projektowanie zaczyna się od modułu inicjatora, który dostarcza ogólną architekturę samolotu na podstawie wymagań projektowych i bazy danych istniejących konstrukcji samolotów. Następnie odbywa się przetwarzanie w kolejnych ośmiu modułach platformy.

Na podstawie konfiguracji wstępnej moduł geometrii określa układ samolotu i generuje plik geometrii dla oprogramowania CAD. Moduł masy i wyważenia określa następnie rozkład masy w samolocie oraz jego środek ciężkości podczas załadunku, rozładunku i lotu ze spalaniem paliwa. W kolejnych modułach uwzględniane są: aerodynamika, osiągi silników (w tym zużycie paliwa i ciąg), osiągi przy prędkościach rejsowych i niskich, analizy kosztów bezpośrednich i cyklicznych oraz analizy emisji i hałasu.

Użytkownik może optymalizować powierzchnie nośne według jednego z czterech parametrów docelowych: maksymalnej masy startowej, kosztu, hałasu lub poziomu emisji. Wszystkie cztery wartości mają duże znaczenie w kontekście ambitnej inicjatywy badawczej "Czyste Niebo", która ma zmniejszyć wpływ transportu lotniczego na środowisko.

Testy potwierdziły, że narzędzie AERODESIGN do wstępnego projektowania stanowi potężną platformę do wczesnego optymalizowania konfiguracji projektowych samolotów. Całościowe uwzględnianie kluczowych parametrów, w tym kosztów, już na tym wczesnym etapie, przyczyni się do stworzenia ekologicznej i opłacalnej floty dla potrzeb przyszłego transportu lotniczego w Europie.

data ostatniej modyfikacji: 2015-07-23 15:16:53
Komentarze


Polityka Prywatności